Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is bedoeld voor iedereen die overweegt het onderwijs in te gaan of er net in is begonnen. De auteur schetst een eerlijk beeld van ? zoals ze zelf zegt ? ?het leven als leraar?. Het doel: (potentiële) zij-instromers en starters zo goed mogelijk voorbereiden op een baan in het onderwijs en hun een steuntje in de rug geven.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/opeens-weet-je-het-je-wordt-leraar-pica
Teacher education. Teacher's profession --- zij-instromers --- lerarenopleiding --- leraren --- Lerarenberoep --- Professionalisering --- Startende leraren --- Lerarenopleiding --- Leraar
Choose an application
Bekend met de populaire CPS-uitgave De vijf rollen van de leraar? Dit is de opvolger, gericht op zelfreflectie en ontwikkeling, in compacte vorm.Je krijgt inzicht in wat van een leraar wordt gevraagd en hoe de zes rollen je helpen je vak succesvol uit te voeren. Geschreven voor zowel de beginnende als de ervaren leraar en nu naast voor het vo en mbo, ook waar nodig specifieke aandacht voor het po.Nog niet bekend met de rollen van de leraar?De kern van het werk van de leraar is het ontwerpen van onderwijs. De uitvoering van dat onderwijs is te vatten in zes rollen: Gastheer, Presentator, Didacticus, Pedagoog, Afsluiter en Leercoach. Inzicht in deze rollen en reflecteren op hoe je deze beheerst, biedt leraren handvatten om de basis op orde te bréngen en/of te hóuden. Het bewust beheersen van deze basis van effectief leraargedrag is voorwaardelijk voor verdere professionele groei. Met dit boek ondersteunt CPS leraren om die basis helder op het netvlies te krijgen of te houden bij de uitvoering in de praktijk.Ervaren leraren kunnen dit boek gebruiken om hun eigen basisgedrag nog eens goed onder de loep te nemen: doe ik de juiste dingen? En doe ik die dingen goed? Daarnaast is deze praktische uitwerking van de zes rollen uitermate geschikt voor startende leraren en studenten van lerarenopleidingen. Er is oog voor eigentijds onderwijs met verschillende vormen van sturing en praktische voorbeelden bieden handvatten en inspiratie.https://www.cps.nl/publicaties/1401/alle-boeken/79671/de-zes-rollen-van-de-leraar-in-de-praktijk
Leraar --- Professionalisering --- Onderwijsontwerp --- Professionele ontwikkeling --- Leerkrachten --- Professionele groei --- Startende leraren
Choose an application
Student motivation is one of the most widely studied areas in education research. The factors that influence a students' beliefs and attitudes about the value of a formal education are wide-ranging and complex - particularly with respect to marginalized student populations such as children of color, those living in poverty, and those impacted by adverse childhood experiences. For Dr. Tommie Mabry, the key to student motivation is "perspective," a holistic construct that encompasses mindset, emotion, effort, and outcomes. In this book, Mabry encourages teachers to explore their own perspective as an on-ramp to effecting shifts in student perspectives. His methodology encompasses: - relationship building - creating empathic connections - engendering trust - practicing culturally responsive teaching - igniting student's passion.
Teacher education. Teacher's profession --- studiemotivatie --- leerlingen --- leraren-leerling relatie
Choose an application
Om actief te leren is het van belang dat leerlingen zichzelf kunnen sturen en kunnen samenwerken. Van docenten wordt verwacht dat ze een leeromgeving creëren die actief leren bevordert en dat zij leerlingen de vaardigheden bijbrengen voor zelfsturing en samenwerking. Dit boek helpt (toekomstige) leerkrachten uit het secundair onderwijs met het ontwikkelen van de benodigde deskundigheid om leerlingen goed te begeleiden bij actief leren. Het boek biedt theoretische achtergronden en casussen van klassensituaties verbinden de theorie met de dagelijkse praktijk. Daarnaast geven de auteurs tal van praktische tips en handige suggesties en wisselen teksten af met 'vragen ter overdenking' die uitdagen om na te denken over eigen ervaringen. Bij het boek hoort online studiemateriaal op de website van de uitgever.
School management --- Didactic strategies --- Secondary education --- onderwijsvernieuwing --- leraren-leerling relatie --- 700 Pedagogie
Choose an application
Voor de klas van Merel van Vroonhoven staat vol inspirerende, aangrijpende en kritische verhalen die het belang van goed onderwijs en de waarde van het leraarschap onderstrepen.
leraar en zijn beroep --- leraren --- Leraar ; professionalisering --- Onderwijs --- Leraar --- Klas --- Beginnende leraar
Choose an application
Dit boek helpt toekomstige, beginnende én ervaren docenten om aandachtiger les te geven en leerlingen bewuster te laten leren. Het brengt drie actuele begrippen in het onderwijs bij elkaar: activeren, differentiëren en formatief handelen. Deze begrippen krijgen een theoretisch kader en een praktische uitwerking, waarbij wordt uitgegaan van het meest gangbare onderwijsmodel: het model van directe instructie. De eerste vijf hoofdstukken behandelen de vijf fasen van dit model. Voor iedere fase worden voorbeelden gegeven van eenvoudige ingrepen en concrete werkvormen. Hoofdstuk 6, 7 en 8 gaan over respectievelijk grotere opdrachten en taken, toetsen beoordelen en vakoverstijgende leervaardigheden. Bij het boek is online studiemateriaal (invulbare versies van de analysemodellen, rubrics en testjes) beschikbaar op de website van de uitgever.
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- leermethoden --- onderwijsmethoden --- leraren-leerling relatie
Choose an application
Hoe ga je om met kinderen op school – en met hun ouders? is een betrouwbaar kompas voor de leerkracht. Het stuurt op een succesvolle en positieve relatie met kinderen en ouders. Het boek biedt een solide pedagogische basis gericht op het welbevinden van elk kind en biedt effectieve strategieën voor het omgaan met ouders.De volgende (deel)competenties en vaardigheden komen in het boek aan de orde: zicht op het zelfbeeld, zicht op jezelf (reflectie), communicatievaardigheden, effectief omgaan met gedrags- en werkhoudingsproblemen en goed omgaan met ouders.In deze zevende editie van Hoe ga je om met kinderen op school – en met hun ouders? is met name het vierde deel grondig herzien. Daarin wordt de invloed van gedrags- en werkhoudingsproblemen op het welbevinden van het kind onderzocht en een aantal effectieve strategieën aangereikt om deze te verminderen of op te lossen.
Educational psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- Primary education --- pedagogiek --- competenties --- omgangskunde --- leraren-leerling relatie
Choose an application
Soft skills in het onderwijs zijn een set aan vaardigheden en handelingen die verbindend en herstelgericht zijn, maar die ten allen tijde zorgen dat je de leerkracht blijft die je écht wilt zijn.
Sociology of education --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Teaching --- feedback --- onderwijsorganisatie --- leraren-leerling relatie --- Onderwijs. --- Professionalisering leerkracht.
Choose an application
Feedback is het meest krachtige medium in leerprocessen. Het is dus cruciaal om dit op de juiste manier te gebruiken. In dit boek laten de auteurs zien wat feedback precies inhoudt en hoe je er het beste mee om kunt gaan. Feedback met impact is dialoog is opgebouwd uit drie delen. In deel 1 wordt geschetst wat feedback is en hoe je het kunt inzetten. De auteurs gaan daarbij in op het feedbackproces, feedbackzoekgedrag en de kwaliteit van de feedback-boodschap. Feedback heeft pas impact als er sprake is van dialoog. Het waarom, wat en hoe van de feedbackdialoog staat centraal in deel 2. Deel 3 biedt veel praktische voorbeelden. Docenten/coaches van diverse opleidingen vertellen hoe zij de feedbackdialoog integreerden in hun opleiding. Ook komen veel tips aan bod, voor software en apps ter ondersteuning van het feedbackproces. Dit boek is essentieel voor iedereen die zich bezighoudt met het begeleiden van lerenden: trainers, coaches, docenten, beleidsmakers en opleidingsmanagers. De inhoud is zowel te gebruiken tijdens het coachen van lerenden als bij het vormgeven van opleidingen.https://www.standaardboekhandel.be/p/feedback-met-impact-is-dialoog-9789024441921
Dialoog --- Didactic strategies --- feedback --- coaching --- leraren-leerling relatie --- Assessment-center-methode. --- Communicatie. --- Feedback. --- Feedback --- Assessment-center-methode --- Hoger onderwijs --- Communicatie --- dialoog
Choose an application
Oplossingsgericht denken gaat niet zozeer over afleren, maar meer over toevoegen.Oplossingsgericht werken...- is een praktische manier van denken en werken die aansluit bij het leven en werken van alledag;- is doelgericht en toekomstgericht werken;- heeft als essentiële bestanddelen: vertrouwen, hoop en respect;- maakt gebruik van krachtbronnen.In dit praktijkboek neemt Louis Cauffman je mee in wat oplossingsgericht werken voor het onderwijs kan betekenen. De focus ligt daarbij op de werkrelatie tussen onderwijsprofessional en de lerende, met als doel: de lerende zelf aan het werk te krijgen. En dat op een zeer effectieve wijze, zonder negatieve beoordelingen en emoties.Na het bespreken van de belangrijkste vooronderstellingen en fundamenten van de grondhouding bij het oplossingsgericht werken, richt Cauffman zich op wat goed werkt in het onderwijs. Oplossingsgericht onderwijswerk maakt volop gebruik van de volgende non-specifieke werkzame factoren: voel ik me begrepen, krijg ik authentieke aandacht, word ik als individu gerespecteerd en ontstaat er perspectief op groei.Er is ruime aandacht voor de oplossingsgerichte taal; de specifieke manier van spreken, luisteren en vragen stellen. Er zijn veel casussen beschreven en dialogen uitgewerkt, waarin duidelijk wordt hoe theorie en praktijk harmonisch en consistent samengaan.De inzichten en technieken kunnen heel praktisch worden ingezet door leerkrachten, ib'ers, gedragsdeskundigen in hun begeleiding van leerlingen, maar ook door teamleider en schoolleiding in de begeleiding of coaching van leerkrachten.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/oplossingsgericht-werken-voor-de-klas-pica
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- leermethoden --- onderwijsmethoden --- leraren-leerling relatie --- Onderwijs algemeen. --- Oplossingsgericht werken klas. --- Onderwijs --- Oplossingsgericht werken --- didactiek --- onderwijs ; didactiek --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|